godot logo with a console as background

Godot primește soluții de portare pe console în octombrie

W4 Games, compania fondată de creatorii Godot, anunță lansarea soluțiilor de portare pe console pentru jocurile dezvoltate în motorul open-source Godot începând din luna octombrie 2024. 

Aceasta este o veste mult așteptată pentru dezvoltatorii care doresc să-și aducă titlurile pe consolele Nintendo Switch, PlayStation 5 și Xbox Series X|S, dar care s-au confruntat până acum cu dificultăți din cauza lipsei de soluții compatibile cu software-ul proprietar al acestor platforme.

De ce Godot nu suportă portarea nativă pe console?

Unul dintre motivele pentru care Godot nu a oferit suport nativ pentru portarea pe console este natura sa open-source. 

Platformele de console, cum ar fi Nintendo, Sony și Microsoft, utilizează tehnologii închise, protejate de acorduri stricte de confidențialitate, ceea ce face imposibil pentru un motor open-source să publice codul necesar pentru portare.

Simon Jones, vicepreședintele W4 Games, a explicat că fondatorii Rémi Verschelde și Juan Linietsky au creat această companie pentru a oferi dezvoltatorilor uneltele necesare pentru a porta jocuri pe console și pentru a acționa ca un scut de responsabilitate între platforme și dezvoltatori.

Uneltele de portare și rolul W4 Games

W4 Games funcționează similar cu modelul Red Hat, oferind soluții compatibile cu Godot pentru dezvoltatori și companii, protejând în același timp interesele platformelor de console. Crearea W4 Games a venit ca un răspuns direct la criza declanșată de taxa Runtime Fee a Unity, care a determinat mulți dezvoltatori să caute alternative.

Linietsky a subliniat că implicarea directă a Fundației Godot în dezvoltarea acestor soluții ar fi reprezentat un risc prea mare din punct de vedere al responsabilităților și resurselor. 

Fundația nu își putea asuma riscul de a utiliza cod open-source care ar fi intrat în conflict cu regulile stricte ale platformelor de console, ceea ce ar fi putut duce la litigii costisitoare și la daune reputaționale.

Ce înseamnă aceasta pentru dezvoltatorii de jocuri?

Cu lansarea soluțiilor W4 Games, dezvoltatorii care au ezitat să adopte Godot din cauza lipsei de suport pentru console vor avea acum mai multe opțiuni. 

Aceștia nu vor mai fi nevoiți să schimbe motorul de joc în favoarea altora precum Unity sau Unreal, care au avut deja relații stabilite cu producătorii de console.

Chainwolf Studio

Indie game developer

Leave a Reply